HUPSIS! -tuotteet

Vanha sanonta "Hyvää yritetään, mutta premiumia pukkaa" ei aina pidä paikkaansa.

Välillä vaneri itsessään luonnontuotteena sisältää jotakin, joka luonnon omasta "taiteellisuudesta" huolimatta ei päädy myyntiin I-laatuisena tuotteena. Esimerkkeinä tällaisista vanerin pintaviilussa näkyvistä 'Hupsis! -ominaisuuksista', ja joita emme ole tuotannon vaiheissa huomanneet, ovat vaneritehtaalla tullutta 'höylän karkeutta' vanerin pinnassa, 'ei niin kaunis' oksan kohta (vaikka oksa onkin yleensä puun koriste) tai niin sanottu kuiva oksa, jolloin vanerin pintaviilussa onkin halkaisijaltaan muutaman millimetrin reikä, ja josta näkyy viilujen välinen liimakerros. 

Välillä taasen lakkasuti voi lipsahtaa tai kuivuessa tulee lakan valuma, jolloin tuotteeseen jää näkyviin tällainen, paremminkin esteettinen 'ominaisuus'.

Jos vaikkapa vanerin taivutuksessa vaneriin on tullut jonkinmoinen halkeama, niin näissäkin 'Hupsis! -tuotteissa' pidämme tilanteesta riippuen ja tavalla tai toisella huolen, että nämäkin tuotteet ovat rakenteeltaan ja kestävyydeltään käytännössä normaalihintaisen tuotteen tasolla.

Hupsis-tuoteryhmä sisältää siis tällaisia pikkuvikaisia II-laadun leimalla varustettuja tuotteita, joita myymme edukkaammin pois, jotta ne eivät jäisi meille nurkkin pyörimään, vaan nekin löytäisivät itselleen hyvän kodin. Nämäkin tuotteet ovat kuitenkin täysin käyttökelpoisia ja siksi tälläkin tavalla toimien osallistumme kestävän kehityksen ja kiertotalouden periaatteisiin. Koska leimaamme tuotteet tuolla II-laadun leimalla heti sellaisen huomatessamme jossakin tuotannon vaiheessa, niin monasti on jopa käynyt niin, että jälkikäteen valmista tuotetta tarkastellessamme emme tuota leimauksen syytä välttämättä enää löydäkään. Hienon hieno halkeama onkin täyttynyt lakasta tai oksa ei lopputuotteesta kuitenkaan erottunutkaan!

Kuvaamme tässä tuoteryhmässä esillä olevista tuotteista erikseen tämän 'Hupsis!'-kohdan, jonka vuoksi se on tähän tuoteryhmään päätynyt, mutta muuten tuotteen yleiset ominaisuudet on esitelty tuotteen varsinaisessa myyntipaikassa oman tuoteryhmän alla. Hinnoittelussa otamme huomioon tuon Hupsis! -ominaisuuden laadun, mutta ajatus hinnoittelussa on, että nämäkin tuotteet tällä tavalla löytäisivät tiensä 'omaan kotiin'.